About

I am fascinated by stories related to personal and historical narratives related to travel and displacement, whether voluntary or forced, physical and by the individual, or even indirectly through the object. These works explore the varied identities of the personal narratives they are inspired by, seeing identity as fluid, and “as a production, which is never complete, always in process” (Hall 2000:21).

An obsession with certain images and objects, such as the dress and suitcase, continues as I further explore their meaning and potential through differ not techniques and media. Digital photography and video is used in “The Travelling Dress” (2008) as a way to problematise the process of remembering by questioning the perceived properties of the medium as providing proof, “evidence [and] justification” (Sontag 1984:5). By creating photographs which present fluid and temporary representations of an object guided solely by memory, I further explored and questioned the photographic process, and perhaps also the process of remembering, as biased, staged and subjective.

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Sinto um fascinio pelas histórias relacionadas a narrativas pessoais e históricas de viagem e deslocamento, sejam elas voluntárias ou forçadas, físicas e individuais, ou mesmo indirectas, através de objectos. Esses trabalhos exploram as identidades variadas das narrativas pessoais pelas quais são inspiradas, vendo a identidade como fluida e “como uma produção, que nunca está completa, sempre em processo” (Hall 2000: 21).

Uma obsessão com certas imagens e objetos, como o vestido e a mala, continua enquanto exploro ainda mais seu significado e potencial através de diferentes técnicas e meios de comunicação. A fotografia digital e o vídeo são usados ​​no “ Vestido Viajante” (2008) como uma forma de problematizar o processo de lembrar questionando as propriedades percebidas do meio como prova, “evidência [e] justificativa” (Sontag 1984: 5). Ao criar fotografias que apresentam representações fluidas e temporárias de um objeto guiado unicamente pela memória, explorei e questionei o processo fotográfico, e talvez também o processo de lembrar, como tendencioso, encenado e subjetivo.

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